If you want to read/see the descriptions, these are the links:
Gun phone
[Blockierte Grafik: http://i41.tinypic.com/25icdhu.jpg]
Beiträge von Vespalover1
-
-
Nice ! A Nissan S 13
i love that car !
i scrolled over your blog and saw its quite influenced by the JDM culture !
how about a bed from the rest of the S13 ?
Glad you like it, I draw inspiration from everywhere and not just JDM culture..
For your viewing pleasure here are some more of my recent creations:
[Blockierte Grafik: http://i41.tinypic.com/ohicuw.jpg]
[Blockierte Grafik: http://i41.tinypic.com/8zqrk8.jpg]
[Blockierte Grafik: http://i43.tinypic.com/k4v9g9.jpg] -
Something like that.
[Blockierte Grafik: http://cdn.vespaonline.de/wcf/images/photos/thumbnails/medium/photo-4036-e6687862.jpg]Quelle:Juny79
Wow,very nice! perhaps that can be my next project, thanks for sharing Rassmo you have done a great job! -
Hey, GREAT work you´ve done!!! I really like it! And thank´s for the pictures!
Now you only need a lamp for reading, that will fit in the style of your chair...
Thanks for the kind words! I have made a lamp to sit next to my seat, which is also on my blog
http://reinventingwheels.blogspot.com/2011/10/silvia…my-bedroom.html -
Nice stuff. You have in in use or just for showing? Perhaps next time you can take the bottom part of the stearing column with the shock-absorper for a better swinging of the chair. But any way, I like it.
Thanks :), I am currently using it in my living room in front of my TV! So it's getting great use, that's a pretty good idea Rassmo and i'm glad you like it! -
When you´ve finished building up the lounge chair please show us pictures of it! I hardly can´t wait to see them...
The idea from rassmo, to create a (roooooaring ) fan für the ceiling out of a motor from a vespa is quite good. A pity, that you haven´t got the motor...
With kind regards from Germany to Australia,
Alex.
Hi Alex,
As promised here is the other halfhttp://reinventingwheels.blogspot.com/2011/12/reinve…pa-part-ii.html
-
Well thanks for clearing that up for me! I always though it was true, one of those quirkie facts that made sense and stuck with me. Lucky I didn't parade that untrue fact around too much haha!
-
Do that. And what´s about the motor? Perhaps a ceiling-van for hot summer-nights?
Not a bad idea at all! Although I never got the engine.. haha.
Quick fun fact: Did you know the engines for Vespa's were originally aeroplane starter motors! -
You did an nice job with the scooter, but your translator is awfull. I think is´s better you write in english so it´s better to understand.
Haha yeah it's not the best. That's automated computer translators for you, nothing like a human being. I am glad you like it, just thought i'd share my project globally seeing as though I put so much time and effort into it!
I am currently in the process of building a lounge chair with the other half (leg shield) I'll be sure to post that up when I'm done.
Cheers -
Sie müssen meinem armen Deutschen verzeihen, ich benutzen babelfish Übersetzer
Es war bereit sich zurückzuziehen. Haben Sie einen Blick an bevor Abbildungen auf meinem Blog, zum zu sehen, wie schlecht er war!
https://www.vespaonline.de/Sie%20m%C3%BCs…%C3%9Cbersetzer -
Ich bin nicht sicher, wo dieses gehen sollte, weil ich aus Australien und nicht Deutschland komme. Ich wollte eine Verbindung und eine kurze Beschreibung meines Projektes teilen. Wenn Leute den italienischen Wort Vespa hören, ist es sofort mit Piaggio Rollern verbunden. Das Wort wirklich bedeutet `wasp und wurde von Enrico Piaggio für seine Roller, als sie zuerst 1942 erschienen, wegen ihres Aussehens und der summenden Geräusche verwendet, dass die Maschine mit zwei Anschlägen verursachte. Stärkere Emissiongesetze und der Stoß „gehen Grün“ haben gebildet es in zunehmendem Maße schwierig, damit klassische Automobilinhaber ihren Stolz und Freude auf den Straßen von heute beibehalten. Anstatt, des rostigen Vespas zum Abfallstapel zu schicken gefunden, habe ich eine kreativere Lösung: machen Sie den ikonenhaften Roller zu Funktionsstücke Entwerfermöbel! Der Spender für mein Möbelprojekt war ein Vespa Sprint 1968, der über Wiederherstellung hinaus war und bildete es den vollkommenen Anwärter. Ich glaube, dass dieses ein achtbareres Schicksal als das Altmetallyard war. Ich habe versucht, die traditionellen Eigenschaften der klassischen Ikone zu behalten, indem ich die rückseitige Hälfte in einen Funktionsarbeitsplatz umwandelte, komplett mit justierbarem Schossoberseitenstandplatz. Mein Ziel war, das Gefühl des Reitens eines Vespa ohne das Sturzhelmhaar zu liefern. Jedermann möchten es für eine Drehbeschleunigung nehmen?